Buitenhuis Advies
Buitenhuis advies is een advies bureau op het gebied van ziekenhuis innovatie. Denk hierbij aan grote automatisering trajecten voor bestaan- en nieuwbouw.
Goed personeel vinden is altijd een uitdaging
U heeft mensen nodig die uw bedrijf gaan helpen groeien, maar de concurrentie is hoog. Dan wil je op een originele manier personeel werven. Visueel aantrekkelijke uitingen maken daarin een groot verschil. Dat is de uitdaging die wij voor Buitenhuis Advies hebben opgepakt. Buitenhuis Advies is expert in het regelen van automatisering in ziekenhuizen. Dit zijn grote trajecten, waarbij snel kunnen schakelen cruciaal is. Dus ook voor design zochten zij een vaste partner die snel bereikbaar is en hun doelen kan helpen bereiken. Dat zijn wij!
De employer branding vormgeven
Samen zijn wij ons vier maanden traject gestart met een kick-off. Daarin stond centraal waar ze tussen nu en vijf jaar naar toe willen. Wat zijn de lange termijn doelen en wat is daarvoor nodig. Daaruit bleek dat het knelpunt voor groei een personeelstekort was. Dat werd dan ook de focus van het traject. Hoe verhogen we de zichtbaarheid en visuele aantrekkingskracht van het merk om de juiste mensen binnen te halen? Om dat te realiseren zijn wij aan de slag gegaan met het beter visualiseren en onder de aandacht brengen van verschillende aspecten van hun huidige werving.
Wat hebben we hiervoor gedaan?
Op een originele manier personeel werven die bij de organisatie past
Een groot gedeelte van het personeel komt van de TU Delft. Dit is dan ook een grote groep van potentiële werknemers. Om hen direct aan te spreken geeft Buitenhuis Advies hier workshops. Daarbij willen ze natuurlijk een blijvende indruk achterlaten. Dus hebben we goodiebags vormgegeven die na een workshop kunnen worden uitgedeeld. Hier zit dan onder andere het magazine in, waar alle voordelen van de bedrijfscultuur van Buitenhuis Advies in worden toegelicht. De eindstand? Binnen vier maanden drie nieuwe personeelsleden erbij mét de kennis en motivatie om het bedrijf te laten groeien. Dat dit behoorlijk snel is gegaan werd benadrukt door Buitenhuis Advies in de evaluatie meeting “we zijn pas een half jaar bezig en kijk hoeveel we al bereikt hebben.” Dat was dus pas na 4 maanden.
Evaluatie
Elk traject sluiten we af met een evaluatie. Daarin bespreken we of alles wat van tevoren bedacht is ook uitgevoerd is en wat de resultaten zijn. Van hieruit kijken we naar andere vraagstukken die in het traject zijn opgeborreld en wat de eventuele vervolgstappen zijn. Voor deze samenwerking zijn we doorgegaan met het tweede traject. In het tweede traject boden wij designondersteuning bij de verhuizing van een ziekenhuis. In het huidige traject werken we aan een nieuwe website met een bijbehorende ‘werken bij’ website. De samenwerking is zo natuurlijk geworden dat Ronja al eens mee is gaan zeilen bij een personeelsuitje, als enige externe. We horen dan ook regelmatig mooie complimenten als: “je voelt alsof je een personeelslid bent, je hoort al helemaal bij het team.”
- Martijn Buitenhuis
Om je de beste ervaring te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.