De zomer is al in volle gang, maar toch zijn we achter de schermen alweer druk bezig met de naderende winter. Het is belangrijk dat alle kerst-communicatie alvast wordt uitgedacht. Vergis je niet, er komt veel kijken bij bedrijven die te maken hebben met najaar/kerst drukte.
Drukkers maken overuren met het drukken van de nieuwjaar kalenders die gedrukt moeten worden, kerstkaarten, doosjes, relatiegeschenken etc. Maar ook in de grafische branche is het in die periode een stuk drukker. Al die items moeten namelijk ook worden ontworpen.
Ben je als bedrijf van plan iets tofs te gaan doen rond Kerst en ben je afhankelijk van leveranciers die in hetzelfde schuitje zitten als wij? Probeer er dan zo vroeg mogelijk mee te beginnen. Het is juist erg prettig als alles al klaarligt wanneer het heetst van de strijd aanbreekt.
Wil je wel wat gaan doen met Kerst, maar heb je nog geen idee wat je zou kunnen doen? Dan kun je altijd even contact opnemen. Wellicht hebben wij een leuk idee voor je zodat je relaties zich echt gewaardeerd voelen. Let op: Corona zorgt er ook voor dat er anders naar relatiegeschenken gekeken wordt. Alle mogelijke overdrachten wilt men beperken…
Waarom is Kerst het moment om je klanten, partners en werknemers in het zonnetje te zetten?
In de 18e eeuw gaven bedrijven en koopmanslieden elkaar al relatiegeschenken met Kerst. Waar dit precies vandaan komt is niet bekent. Maar een traditie die al 200 jaar, jaarlijks terugkeert kunnen we natuurlijk niet omheen. Maar wat is de meerwaarde voor jouw bedrijf?
- Je laat je waardering blijken.
Je laat met een relatiegeschenk zien dat je je klant/partner/personeel waardeert als persoon en als bedrijf. - Om toekomstige samenwerking te bevorderen.
Je zorgt ervoor dat je bedrijf weer even op het netvlies verschijnt van de ontvanger en dat je jezelf in een positief daglicht zet. Wellicht zorgt dat ervoor dat er extra omzet bij de ontvanger vandaan zal komen. - Om onthouden te worden.
Wanneer je je logo verwerkt op een relatiegeschenk zorg je ervoor dat steeds, wanneer ze gebruik maken van jouw gift, ze denken aan je bedrijf.
Onthoud wel: Probeer iets te verzinnen wat nuttig is. Want steeds meer bedrijven hechten waarde aan MVO. Producten die ze gelijk weg gooien zullen dus geen positieve indruk achterlaten.