22 november 2024

Samen de juiste koers varen.

Mensen die mij het afgelopen jaar hebben leren kennen, hebben hem waarschijnlijk allemaal ergens in een la liggen of in een apart doosje met “mooie visitekaartjes”. Niet arrogant bedoelt, maar hij valt wel op. Het is geen kaartje die je snel weg gooit. Ik hoor regelmatig “Jij bent toch die vormgever van dat bootje?”.  Yes […]

Mensen die mij het afgelopen jaar hebben leren kennen, hebben hem waarschijnlijk allemaal ergens in een la liggen of in een apart doosje met “mooie visitekaartjes”. Niet arrogant bedoelt, maar hij valt wel op. Het is geen kaartje die je snel weg gooit. Ik hoor regelmatig “Jij bent toch die vormgever van dat bootje?”. 

Yes that’s me! Maar waarom? Waarom communiceer ik met nautische elementen? 

Je snapt dat ik dat niet zomaar heb gedaan. Kijk, leuk dat ik een zeiler ben en dat ik in de weekenden graag met een wijntje in m’n hand, in de zon op het water zit. Maar dat is niet de reden dat ik communiceer met windrozen, zeilboten en schippersteksten. 

  1. Als ik mijn kaartje geef met het bootje erop vraagt men 9 van de 10 keer, na dat ze gezegd hebben dat het zo’n waanzinnig kaartje is, waarom een bootje. Dit is direct een aanknopingspunt voor een makkelijk en laagdrempelig gesprek. Het ijs is gebroken. Het zaadje is gepland.
  2. In dat gesprek komt er dan 80% van de keren uit dat de andere partij ook wel iets heeft met watersport. Vroeger op zeilkamp geweest, graag met een sloepje op het water zijn of zelf een zeiler is. 
  3. 90% van onze vereniging is ondernemer. Ondernemers hebben vaak iets met watersport. Of golfen (je weet wel, niet die natte golven in de zee maar met zo’n balletje en een gaatje in de grond. Dat heb ik ook geprobeerd, maar helaas is dat niet helemaal mijn ding.) 
  4. Wij denken als vormgeefbureau mee met onze klanten. Onze klant is de schipper en zijn bedrijf is het schip. Wij zijn als bemanning bezig om dat schip daar te krijgen waar het uiteindelijk moet komen. 
  5. Als bemanning van een schip moet je om kunnen gaan met veranderingen om je heen. Je moet koers durven veranderen en je moet continu alert zijn. Dit is waar wij voor staan met ons bedrijf. 

Leuk succesverhaal: 2 van onze grootste klanten zijn binnen gekomen omdat ze op de website keken en bootjes zagen. Eerste gedachte: “Het is een zeiler, kan nooit slecht volk zijn.” Ze hebben me uitgenodigd en verassend: gezamenlijke hobby, dus gelijk een leuke klik. 

Als je dan ook nog kan laten zien dat je goed bent, en dat je verhaal met je bootje en je golfje nog ergens op slaan… Juist. Dan heb je een mooie samenwerking! 

Onze diensten

Prikkelende presentaties

Inspirerende online visualisaties

IJzersterke identiteit & branding

Donders goeie print- & drukwerkuitingen

Zorgeloos Zichtbaar-pakket