25 april 2024

7 tips: Hoe maak je succesvolle LinkedIn berichten en hoe houd je dat vol?

Het is een veel voorkomend verhaal: We moeten echt meer doen op social media, maar dan doen we het één maand en dan verwatert het weer. We weten ook gewoon niet zo goed wat we moeten communiceren.  Hieronder delen we hoe je succesvol wekelijks zichtbaar kan zijn met LinkedIn berichten of andere sociale media berichten. […]

Het is een veel voorkomend verhaal: We moeten echt meer doen op social media, maar dan doen we het één maand en dan verwatert het weer. We weten ook gewoon niet zo goed wat we moeten communiceren. 

Hieronder delen we hoe je succesvol wekelijks zichtbaar kan zijn met LinkedIn berichten of andere sociale media berichten. Deze kennis delen we uit ervaring, maar onze expertise ligt wel in de B2B branche. Social media inzetten gericht op consumenten? Dan is een andere aanpak nodig. 

Ben je actief in de B2B branche en wil je meer zichtbaarheid op LinkedIn? Probeer dit voor je bedrijf toe te passen. Lukt het niet of heb je hier geen tijd voor? Dan kunnen wij dit voor je uit handen nemen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.  

  1. Creëer content rubrieken voor jezelf 
    Wanneer je wekelijks op Facebook of LinkedIn berichten wil gaan plaatsen is het belangrijk dat je genoeg onderwerpen hebt. Het zou zonde zijn als je binnen twee maanden inspiratieloos bent. Dit kun je doen door rubrieken vast te stellen. Hieronder wat voorbeelden: 

  • Diensten: Wat heb je te bieden?
  • Personeel: Laat iemand aan het woord
  • Achter de schermen; Neem je volgers mee in een proces 
  • Feestdagen: Besteed aandacht aan (nationale) feestdagen
  1. Communiceer niet te veel in één bericht.
    Vaak kun je over een bepaald onderwerp veel meer Facebook of LinkedIn berichten schrijven. Je kunt in één bericht vertellen wat iets inhoudt, maar je kunt ook alle aspecten verspreiden over meerdere weken. Bijvoorbeeld: Wij communiceren zes weken achter elkaar dat wij digitale vormgeving aanbieden. Mensen lezen namelijk minder snel lange berichten en je hebt veel langer content. 
  2. Zorg ervoor dat je uit je “vakjargon” blijft.
    Gebruik geen taal die je (potentiële) klanten niet begrijpen, dan haken mensen snel af. 
  1. Op z’n Rotterdams gezegd: “Duw mensen niet je diensten door hun strot”.
    Natuurlijk moet je communiceren wat je doet en wat je kan, maar elke week vertellen hoe goed je bent? Dat gaat niet werken. Dat geldt ook voor call-to-actions. Niet elke week hoeft er een actie in een bericht te zitten. Eén keer per maand is voldoende. 
  2. Zorg ervoor dat je berichten opvallen.
    Dit kun je onder andere doen door gebruik te maken van emoticons of je teksten dik gedrukt zetten. Zie hieronder twee voorbeelden. Links een opgemaakte tekst en rechts een platte tekst. Links valt meer op en zal dus ook meer worden gelezen.

Overzicht pagina voor emoticons: https://getemoji.com

Website waar je je teksten dik gedrukt kan maken: https://qaz.wtf/u/convert.cgi?text=

  1. Plan je LinkedIn berichten in.
    Als je elke week iets moet schrijven, moet je daar steeds weer tijd voor maken. Je kunt beter zeggen: Ik blok één keer per maand een moment in om berichten te schrijven voor de hele maand. Dan heb je er vervolgens geen omkijken meer naar. 

    Er zijn verschillende gratis en betaalde tools om je berichten in te plannen. Wij gebruiken SocialPilot voor onze klanten. Dit is een betaalde tool, hier zitten veel extra voordelen en overzichten bij. 
  1. Zorg ervoor dat je berichten één uitstraling hebben.
    Dit kun je terugzien op onze LinkedIn-pagina, maar bijvoorbeeld ook op die van onze klant RWSE. Niet alle afbeeldingen zien er hetzelfde uit, dat zou saai worden. De afbeeldingen hebben echter wel één uitstraling. 

Bonustip: Tag klanten, opdrachtgevers, partners etc. in je berichten en geef ze een podium. 

Wij wensen jullie veel succes met het toepassen van deze tips om nog betere LinkedIn berichten te maken. 

Nogmaals: Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op. 

Onze diensten

Prikkelende presentaties

Inspirerende online visualisaties

IJzersterke identiteit & branding

Donders goeie print- & drukwerkuitingen

Zorgeloos Zichtbaar-pakket