14 april 2024

Hoe berekenen wij onze prijzen?

Vormgeving is een creatief beroep. Het is belangrijk dat je niet te veel rekent voor je klanten, maar ook niet te weinig.  RDM Design staat voor flexibiliteit. Bij ons heb je keuze uit verschillende werkwijzen om tot een prijs te komen en in dit blogbericht leggen we de verschillende mogelijkheden uit en wat de voor- […]

Vormgeving is een creatief beroep. Het is belangrijk dat je niet te veel rekent voor je klanten, maar ook niet te weinig. 

RDM Design staat voor flexibiliteit. Bij ons heb je keuze uit verschillende werkwijzen om tot een prijs te komen en in dit blogbericht leggen we de verschillende mogelijkheden uit en wat de voor- en nadelen hierin zijn. 

Vormgeving op projectbasis

Doelgroep: MKB

Wanneer een klant een ‘fixed price’ wil hebben, berekenen we vooraf hoeveel tijd er in een bepaald project gaat zitten. We maken dan een all-in prijs. Geen verrassingen achteraf. Het lastige hierin is dat wij niet werken met een maximaal aantal aanpassingsronden, maar in trechtervorm. Dus wanneer er een ontwerp staat en er moeten aanpassingen gedaan worden passen we dat aan. De teller gaat wel aan indien er iets geheel anders gewenst is of het eerste ontwerp toch weer als basis gebruikt moet worden. Gelukkig hebben we nog bijna nooit de teller extra aan hoeven zetten. Deze gaat overigens ook nooit aan zonder overleg. 

Voor- en nadelen: 

+ Vooraf duidelijkheid in de prijs 
– de ‘fixed price’ gaat 2 kanten op, projecten worden vaak ruim ingeschat 

Vormgeving op uurbasis

Doelgroep: Reclame gerelateerde bedrijven

Voor vakidioten zoals wij die een keer om het hand zitten hebben we gewoon een uurtarief. Een drukker die ons inhuurt om wat DTP-werk op te pakken of een reclamebureau waarvan het personeel op vakantie is. Zo kunnen we elkaar helpen. Deze werkzaamheden zijn vaak op locatie. 

Voor- en nadelen: 

+ je betaalt nooit te veel  
– vooraf heb je geen idee hoelang we bezig zijn en wat het dus gaat kosten

Vormgeving op basis van een abonnement

Doelgroep: MKB & MKB+ 

Voor klanten die met regelmaat vormgeving nodig hebben maar vooral die ondersteuning zoeken met het beheren van de communicatie uitingen, hebben we het Zorgeloos Zichtbaar-pakket. Zo zijn wij de contactpersoon wanneer er binnen de organisatie iets nodig is wat met vormgeving te maken heeft. Wij beheren de database met logo’s, beeldmateriaal etc. Wij zorgen ervoor dat de handtekeningen in Outlook kloppen en wanneer er nieuwe brochures nodig zijn, regelen we dat gewoon. 

Voor- en nadelen: 

+ Inzicht in je cashflow 

+ Structureel aandacht voor klantbehoud en groei  

– Je zit vast aan maandelijkse kosten  

We hopen dat je op deze manier goed een inzicht hebt van hoe we onze prijzen berekenen. We zullen altijd helder en transparant zijn naar de klanten toe en houden keurig bij hoeveel tijd we hebben gestopt in een project.

Wil je hier meer informatie over? Neem gerust contact met ons op. 

Onze diensten

Prikkelende presentaties

Inspirerende online visualisaties

IJzersterke identiteit & branding

Donders goeie print- & drukwerkuitingen

Zorgeloos Zichtbaar-pakket