24 februari 2024

Adverteren

Ik ben zelf nog redelijk traditioneel. Ik blader met vrij veel regelmaat onze plaatselijke krant door, ook al staat die krant voor 70% vol met advertenties. Hele pagina’s, halve pagina’s of kwart pagina’s; alles komt voorbij!

De wondere wereld van Design

Blog

Als vormgeefbureau zijn we altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Graag nemen we jullie mee in de wondere wereld van designers met meningen, feiten, tips & tricks

Scroll

04-2018

Levert een advertentie altijd iets op?

Ik ben zelf nog redelijk traditioneel. Ik blader met vrij veel regelmaat onze plaatselijke krant door, ook al staat die krant voor 70% vol met advertenties. Hele pagina’s, halve pagina’s of kwart pagina’s; alles komt voorbij!  De stelling die in deze blog centraal staat, is dan ook:

“Een advertentie levert altijd iets op”

Helaas zie ik nog steeds dat er ondernemers zijn die denken dat zij zelf wel een advertentie in elkaar te kunnen zetten. Ik wil daar nog weleens een vergelijking op los laten: als ik een stuk kaas wil, ga ik naar de supermarkt of naar een kaasboer om een stuk kaas te kopen. Bij de kaasboer haal ik een lekker stuk kaas voor bij de borrel of in het weken, en bij de supermarkt haal ik de gewone kaas voor op mijn boterham. Ik ga niet zelf kaas staan maken. Natuurlijk kan ik op internet vinden hoe ik kaas zou kunnen maken, maar dat is lang niet zo lekker als een blokje kaas van de kaasboer! Daar komt bij: als ik zelf kaas ga maken, betekent het dat ik te veel tijd heb. Heb jij tijd te veel, dan heb je klanten te weinig. Heb je klanten te weinig? Dan is daar vaak een reden voor en schaadt het jouw imago.

Conclusie: een slechte advertentie, die niet verzorgd is opgemaakt, zorgt ervoor dat je negatief in de publiciteit komt! Als onderneming betaal je voor een advertentie om deze te laten plaatsen. Zorg ervoor dat je dan ook een budget apart zet om een advertentie uit te besteden aan een vormgever, zodat jij of je secretaresse zich bezig kunnen houden met waar jullie goed in zijn. Ben je van plan meer te gaan adverteren. Overleg dan met je vormgever of het mogelijk is om één advertentie op te maken met meerdere communicatie uitingen, zodat je meerdere weken kan adverteren in dezelfde stijl, maar met een andere boodschap. Dat bespaart geld én je hebt de juiste uitstraling!

Onze diensten

Prikkelende presentaties

Inspirerende online visualisaties

IJzersterke identiteit & branding

Donders goeie print- & drukwerkuitingen

Zorgeloos Zichtbaar-pakket