De wondere wereld van Design
Blog
Als vormgeefbureau zijn we altijd bezig met prikkels van buitenaf de laatste trends en ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Graag neem ik jullie mee in de wondere wereld van een designer met meningen, feiten, tips & tricks
03-2019
Ik heb een fout gemaakt, wat nu?
We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Fouten maken is niet erg. Als je er maar van leert en er voor uitkomt. Helaas gebeurt het erg veel dat een fout afgeschoven wordt op een ander, zonde!
Een van mijn klanten heeft mij laatst iets geleerd en daarmee heeft hij mij erg geïnspireerd. Hij vertelde mij dat als een klant de moeite neemt om jou te vertellen wat er mis is gegaan, hij het de moeite waard vindt om daar tijd in te stoppen. Dat moet je waarderen. Een klant kan die “blunder” ook tegen anderen vertellen, zonder dat je het als ondernemer weet. Dan kun je er ook niets aan doen!
Op de een of andere manier vinden wij het ook normaal als alles goed gaat. Dat is ook waar we allemaal naar streven. Maar je bent pas écht sterk als je een fout erkent en er een oplossing voor zoekt. Je mag verklaren waarom iets fout is gegaan, maar de klant heeft gelijk. Met een goede aftersales bereik je meer begrip, dan een klus zonder problemen te hebben geklaard.
Aldus de wijze worden van Tim Kok uit een inspirerende training!